GEEN MENUBALK BIJ HET BEWERKEN VAN DOCUMENTEN IN EXACT SYNERGY ENTERPRISE
door Mark Vlasman op 05 juni 2019
Exact Synergy Enterprise is een applicatie die bij uitstek geschikt is om vanaf een willekeurig werkstation te starten, binnen of buiten het kantoor. Er zijn echter ook veel bedrijven die Exact Synergy niet naar buiten toe open stellen, maar enkel intern gebruiken. In veel gevallen werken deze organisaties met een lokale URL zoals deze bij de installatie van Exact Synergy Enterprise wordt aangemaakt: http://servernaam/Synergy.
Indien u werkt met deze lokale variant in Internet Explorer, dan kan het zijn dat bij het aanmaken van documenten in Exact Synergy Enterprise de menubalk voor het bewerken van het document niet getoond wordt. Ook is het dan niet mogelijk om de knoppen ‘Bewaren’ en ‘Sluiten’ te gebruiken. Wat is hiervan de oorzaak?

In Internet Explorer zit een instelling genaamd ‘Compatibility View Settings’. Vaak wordt als oplossing gegeven dat de servernaam NIET in het lijstje van websites voor mag komen. Wat echter vaak wordt vergeten, is dat het vinkje bij de optie ‘Display intranet sites in Compatibility View’ ook uit moet staan (zie afbeelding hieronder). Als u namelijk werkt met een lokale omgeving van Exact Synergy Enterprise, dan zal de server dit altijd zien als een intranet site, en dus in Compatibility View modus tonen.

Zodra dit vinkje uit staat en in de lijst met websites staat de servernaam niet genoemd, dan kunnen de Compatibility View Settings gesloten worden. De website wordt dan opnieuw geladen en het nieuwe document kan op de gebruikelijke manier worden aangemaakt.
Wilt u meer weten over deze functie of heeft u hulp nodig bij het configureren van de juiste instellingen voor Exact Synergy Enterprise binnen uw organisatie? Neem dan contact met ons op.